MASHYUR TAPI MENINGGAL AWAL

masyor 22 Lagenda dari Malaysia dan 2 lagenda dari hollywood yang telah meninggal dunia semasa umur bawah 50 thn.  Allahyarham Tan Sri P.Ramlee meninggal pada 2 Mei 1973, umur semasa meninggal 44 thn. Sudirman Hj. Arshad meninggal dunia pada 22 Feb. 1992 semasa berumur 38 thn. Micahael Jackson  meninggal 25 Jun 2009 (50 thun) manakala Elvis Presley meninggal pada 16 Ogos 1977 (42 tahun). Bacaan al fatihah kepada mereka dan tunduk tafakur ntuk Elvis kerana jasa dan sumbangan tak terhingga menghiburkan manusia di bumi ini.

Kepada mereka yang masih belum mashyur……
Jangan patah semangat atau sedih dengan apa jua bidang yang kita ceburi, jikalau belum mendapat kejayaan lagi.  Kita teruskan usaha kita. Lebih banyak usaha dan pengorbanan kita, lebih bahagia kita mengenangkan saat ini. Jikalau berjaya di suatu hari nanti, duit yang kita rasakan banyak, tidak lagi banyak. Rumah yang kita lihat besar, tidak lagi besar. Kereta yang kita lihat mewah, tidak lagi mewah. Kerana semua ini sudah mampu untuk kita miliki. Yang kita tidak mungkin akan miliki adalah saat ini. Duit sebanyak mana yang anda dapat pun, tak dapat membeli saat ini. Hargai saat ini. Masa adalah emas, masa berlalu biarkan pergi dengan haruman, hadapilah masa yang mendatang itu dengan gembira, ceria serta insaf membuat usaha dalam bidang kerjaya memasing. Berdoalah kepada tuhan agar perbuatan kita mengisi masa itu di redha dan terpelihara dari nafsu syaitan.

2 Responses to “MASHYUR TAPI MENINGGAL AWAL”

  1. Bunga Says:

    Micahael Jackson meninggal dunia membuatkan seluruh dunia terkejut.

  2. aque Says:

    kene buat presentation about our legend….
    Allayarham p.ramlee or sudirman…erm,plan nak letak tunku abdul rahman putra al-haj…
    orait x???? micheal jackson mgkin legend….tp xda kpentingan dlm hidup kite…..just memperjuang kan music shj……kalu tunku abdul rahman memperjuang kan tanah melayu dpd di jajah oleh british…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: