KENANGAN LALU

Aku tinggalkan kenangan yang lalu, my 1986 1bersama ingatan kasut nike, seluar puma, vest penganjur, seluar dalam lupa jenama dan stokin asics. Kupohon maaf darimu, wahai jalan yang ku pijak tak dapat merempit bawah 45 minit. Aku tinggalkan kenangan yang lalu,
frustration tak ade blog, website, running club untuk ku merujuk tunjuk ajar.
Aku tinggalkan kenangan yang lalu, kepada secret admire mengharap ku melangkah dengan laju. Siapakah dia menegurku semasa aku training dulu? Kepada siapa telah ku beri sebuah lukisan? Coach mana boleh ku bertanya teknik run yang betul?  Jawapan yang ku abadikan seperti bunga kemboja di atas pusara.  Yang pasti aku telah mencuba untuk explore sukan ni, walaupun liok sumbang larian tunggang langgang. Aku tinggalkan kenangan yang lalu, walaupun tidak menjadi lagenda. Kini tapak kaki ku sakit tersalah kasut, lutut dan pinggang tak seperti dulu akibat tersalah teknik. Namun ku tekad dihati running jangan sampai berhenti. Wahai runners muda dan mudi di masa ini, amat banyak kemudahan mu jikalau dibandingkan dgn ku dulu. Ayuh tingkatkan kelajuan anda supaya boleh menjadi lagenda di suatu masa nanti.

Leave a Reply

