OGHANG UMAH GI BELI KAIN

Semalam wa temani isteri ke Jekal untuk membeli kain untuk dibuat baju. Lima sekali borong coz lama dah tak beli, dulu raya pun pakai baju lama je. Selalu wa akan jadi penasihat untuk memilih corak yang berkenan, kalau wa kata on baru beli….hu hu hu dah lama macam ni. Itu pun kalau dia bersetuju dan bukannya guna kuasa veto – tidak sama sekali. Baju yang dibeli pada sebelum tu selalunya ok la…ramai juga kengkawannya kata cantik dan ada juga puji dalam hati. Keje sebagai guru ni memang kena ada stok pakaian banyak cikit untuk mengelak anak murid serta kengkawan terperasan Cikgu dia pakai baju sama je. Wanita memang tak dapat dipisahkan dengan pakaian….tak kira apa darjat pangkat status dimiliki – semua mahu mahu merasa dilihat cunn seperti peribahasa ini: rambut bak mayang terurai, alis seperti semut beriring, mata indah bola pingpong, dagu seperti lebah berayut, bibir sensual,
leher jenjang, dada ranum, tangan seperti nyiur melambai. pinggang seperti gitar spanyol, pinggul bahenol (seksi & montok ) dan betis seperti padi bunting. Ha ha tu contoh aje la mahu kasi stim cikit.

Keayuan seorang wanita tidak hanya diakui oleh kaum Adam sahaja malah gang2 wanita itu sendiri kekadang memuji antara satu sama lain. Ramai juga yang rela mengorbankan harta, benda dan waktu untuk menjadi cantik dengan terapi melangsingkan badan, pembedahan, botox, mandi bunga jumpa bomoh, makan jamu, makanan kesihatan yang mahal2, aerobik di gymnasium, exersice pagi & petang dll. Kecantikan dalaman paling diutamakan bila mana hati nurani yang bersih taat setia kpd Suami dan Ayah Bonda serta keluarga. Bersulam beranyam pula bersama fardu kifayah dan beribadat dengan hati yang luhur murni penuh ikhlas jujur Рpaling cunnnn, tiada tolok bandingnya. Ha ha ha kpd sang Peria pulak mereka sanggup berbelanja besar giler2 menikmati keindahan wanita dan ingin menyentuhnya, melihatnya langsung, atau hanya melihat gambarnya saja, baik gambar bergerak maupun gambar dian. Betapa  berharganya keindahan wanita. Nilai keindahan wanita menjadi sangat tinggi, tak ternilai karena hanya orang-orang tertentu saja yang dapat menikmatinya Рsetelah si Dara menyukai si Teruna. Kalu tak suka, jangan harap lah kamu Рgi la main jauh2..shouhh shouhhh macam halau ayam naik tangga umah. Tarak satu pun di dunia ini yang dapat membayarnya.

Berbalik kisah pasal pakaian tadi, ianya nilai suatu keindahan seorang wanita. Suit warena atau corak mesti dipilih mengikut rupa bentuk badan dan jangan semberono shj. Pemilihan yang salah meninggalkan kesan tidak cantik kpd pemakainya dan tidak akan menaik seri keayuan diri. Cari lah konsulatansi untuk memilih….ha ha ha ha amacam Cik dan Puan ada setuju ka sama wa punyer pandangan.

Meh layan lagu Gadis Melayu (versi penyanyi asal: Othman Hamzah)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: