KAWAN LAMA SATU SEKOLAH

Dr Ahmad Yunus Hairi merupakan ADUN Sijangkang, Kuala Langat, Selangor. Beliau bertanding dalam pilihan raya 2008 atas tiket PAS dan menang menewaskan calon UMNO Abdul Fatah Iskandar. Beliau bersekolah sama dgn aku semasa tahun 1978 – 1982 di Sekolah Telok Panglima Garang. Hari ini tak semena2 dia datang sebagai tetamu undangan Abang wa Taharudin Sulaiman ke majlis perkahwinan dua orang anak lelakinya iaitu Suffian dan Radzi. Sebagai Adun dikawasannya –  jemputan2 cam gini memang patut dihadiri, wa pun kalau jadi macam dia pun sama jugak. Semasa dia duduk menjamah hidangan terus saja ku hampirinya  seraya memperkenalkan diriku dan kami berboraklah kisah kawan2 lama dan profesion memasing. Walaupun bergelar YB beliau memang humble dan cool penuh kemesraan dan tidak meninggi diri – aku dah lama dah bukak klinik kat batu 9….kau masih buat lukisan ke..contoh perkataan masa wa borak2 tadi. Wa tak panggil pun YB ke Tuan ke Dr hanya kau je nama gelaran nya masa tadi tu…ialah dah member memang macam tu, kalu tak kenal lain cite. Yang best nyer dia kata wa kurus dulu gemuk. Ha ha memang la slim cikit coz selalu jog ngan gang Chap Ayam. Sempat wa bergambo dengannya bersama pegawai khasnya Abd Rahman Amir dan Abang wa. Pegawai khas nyer jugak wa kenal, bekas kakitangan UM yang dah besara awal.

Seorang  lagi bernama Dr. Nurhayati, satu kelas dengan wa semasa di Tingkatan 1 dan 2…agaknyer dah jadi Dr. Pakar, lama betul tak jumpa hampir 25 tahun semenjak wa terserempak ngan nyer di UM dulu. Ada sekali sekitar awal 80an wa naik bas mini sama lu, tapi wa manyak segan mau tegur coz lu dah jadi doktor….harap lu jangan anggap wa sombong.  al kisah.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: