SAMBUNGAN SEMALAM

Aku suka insert official timing ni kat sini coz ni kali kedua aku masuk 1/2 maraton dan dapat buat 2:16.00. Suka juga aku bagi tau – telah membawa duit sebanyak rm25.00 di dalam pocket suar pendek kontot mizuno ku untuk tambang taxi. Rupa2nya aku selamat sampai tanpa naik taxi…amin. Aku juga tak berani main gear 3, just cuma  gear 1 & 2 sahaja kerana menjaga kesejahteraan lutut dan betis. Memula nak register 10k je tapi dengan tetiba terklik 21 k semasa register online dulu dan maka aku ter confirm la. Dulu masa run 1/2 kat Putra Jaya bukan maen speed giler aku macam oang hilang akal sampai 10k (almaklumlah tak ada experience – timing 48 minit), jadi nya akibat dari stylo aku itu – calf aku telah kejang pada km 14 dan membuatkan aku menyeret kaki sejauh 7 k. Hancuss sampai kat finishing line 2:45.00. Semasa itu amat derita rasanya. Perkara ini telah membuat aku lebih berhati2 semasa nak memulun aka merempit di lenkali perlumbaan. Kekadang niat hati hanya sekadar riadah kesihatan bertukar menjadi gila nak melaju. Begitulah kisah kalau dah giler nak berlari, tak boleh pun kira boleh.

Leave a Reply

