ESOK

Ingat tak dulu Dato’ Jins punye keje dia bantai buat filem guna nama esok pada filem2 arahannya. Perkara ini berlaku pada sekitar tahun 70/80an. Memula dia kuarkan Menanti Hari ESOK pastu kuar pulak Tiada hari ESOK bagimu dan yang akhir sekali ESOK masih ada. Esok lusa tulat tomolo esok tomolo dan esok ke tak esok ke tiga2 filem tu dapat sambutan box office. Tapi jadilahkanlah hari esok seolah hari penghabisan bagi kamu….he he he maknanya buat yang terbaik walau apa pun yang kita lakukan.

Lihatlah pemikiran oang kita dahulu semua filem kuar dia kasi tengok. Masuk panggung lepak melanggok – maka dilayarkan filem yang memberi hiburan dengan langsung tiada proses pemikiran. Semua cerita bekisar dari keluarga dan cinta yang mana semua mengikut aliran genre hindustan seolah seperti melekat macam elephant gum. Setelah berlalunya legasi Studio Jalan Ampas, sehingga kini tiada satu pun filem melayu yang aku boleh banggakan. Oang lain wa tak tau. Tak ada kut, entah wa pun tak berani cakap. Semenjak dua menjak ni lagi haru, produksi tengok market – bantai pulak buat cite hantu/seram. Adoi membodoh2kan oang melayu. Ciss. Wa ada satu tajuk filem namanya: Senggal. Filem ialah gabungan bidang seni artistik dan sains. Jika kita tinggalkan dua menatang ni maka punah la lagu rosaklah irama. Finas oo finas. Ready for take, action….cakap….cakap…nape ko tak mau cakap…pandai ko memang pandai bukan tak bijak cuma tak sampai nak kuar perkataan b…h je….hi hi hi. Esok la wa cakap lu brilliant, today tak sempat la.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: