TERINGAT PULAK

Setelah 4 hari aku meninggalkan Mersing kerana bercuti sambil join ATM tri tu, tetiba aku teringat pulak tempat kita orang bermalam kat sana. Tempat ini dipanggil D’rimba. Sungguh sunyi tempat ini dan amat sesuai untuk mereka yang nak lari dari hiruk pikuk kesebokan kota. Sebab aku pilih tido kat sini kerana ianya hanya 500m sahaja dari venue kejohanan diadakan. Hotel2 yang lain kebanyakan terdapat di Bandar Mersing yang jaraknya lebih kurang 7km.

Chalet ni dekat betul dengan pantai…bukak tingkap terus nampak laut. Kekadang ombak laut termercik kat tangga pintu. Kalau air pasang betul sekali sekala terkena badan. Lenkali kalau ke sana memang aku akan pilih tempat ini. Sungguh nature seperti berada di pendalaman disamping deruan ombak dan kicauan burung. Ramai yang datang ke situ terutama kengkawan dari Johor Bharu untuk beristirehat. Kalau sesiapa nak berkaroke pun boleh kerana disediakan satu pentas khas untuk menyanyi ala2 konsert.

Kini D’rimba dalam kenangan tetapi aku selalu terkenang2…..makan malam bersama Zulh & keluarga, Jai pengurus chalet, Pak Cik pekerja  kat situ, jiran2 yang bersama aku, adek kesyer dan deruan ombak juga segala habitat unggas yang ada. Cuti sekolah akan berlaboh tak lama lagi – mungkin tempat ini bertambah sunyi.

Leave a Reply

