SKETCH

Lama betul aku tak melukis – desktop run swim & race then penat. Begitulah ku menjak dua menjak nih. Waduhh jiwa ku tersiksa kalau tangan tak melakar2 sesuatu. Baik cepat aku insaf. Pagi tadi sebelum menghadiri kenduri En. Malek aku sketch kan seorang pemain bola sedang mengambil tendangan sudut penalti yang mana tiang benderanya ialah M’sia flag. Ingatan atau fokus aku sekejab lagi ialah permainan final 1st round suzuki cup antara Negara kita yang bunga rasminya Bunga Raya tetapi Logo/Jata negara terdapat 2 harimau. Ku gelarkan pertembungan malam ini garuda gegak di angkasa dan harimau mengaum mencari mangsa. Msia(harimau) vs Indonesia (garuda). Semasa aku mencatuk keybord ini perlawanan sudah mula. Permisi Pak.

Akhir kalam, terkini Negara kita menang 3-0 tetapi terdapat ganguan cahaya laser dipancar ke muka penjaga gol. Dari mana arah cahaya itu…tidak diketahui. Benda2 cengini perlu discreen terlebih dahulu di pintu masuk Stadium. Kan dah susah. Sudah tentu mereka akan protes akan perkara ini.

Leave a Reply

