POTRET DIRI

Hari ini umurku menjangkau angka 45 dan bermakna hari ini kali ke 45 aku merayakan hari lahir. Semenjak ada bukumuka (fb) ramai lah kenalan rakan taulan wish birthday kepada aku. Jikalau dulu ada jugak yg ucap tapi tak ramai sangat macam kali ini. 10 tahun lepas hantar sms sahaja dan ada kut 4/5 oang yang wish pada aku. Dengan terciptanya jaringan sosial bukumuka jumlah kengkawan yang wish bertambah belipat kali ganda…biasala tu, semua oang macam tu dan apa nak kisah. Tetapi aku bimbang semua itu hanya mainan dalam fb sahaja dan terdapatkah keikhlasan hati yang suci. Kadang2 tak kenal pun ada, aku tetap cakap Tkasih.

Dalam aku menyendiri melihat cermin wajah maka dalam masa lima tahun lagi genaplah aku menyambut Jubli Emas kehidupan pulak. Itu pun kalau dizinkan Tuhan. Walahuwaklam hanya yang esa sahaja mengetahuinya. Kulukiskan self potrait ku untuk diriku dan ku postkan dalam fb supaya aku boleh bergembira dengan permainan bukumuka. Alhamdullilah aku masuk ke tahun yang ke 45. Terimakasih pada kengkawan yang wish birthday kepada aku.

Kalaulah aku ni millionair duit melempah ruah, akan ku adakan sebuah larian khas untuk hari lahirku. Medal, tshirt, makan minum, bib nomber hadiah semua aku design dan kasi sponser abis. Korang merempit je keje. Volueenter baik punyer, import khas dari Jakarta. Transport nak datang pun aku sediakan. No registration fee. Lokasi mestilah yang cun punyer – kat desa atau kampung tepi sawah ada sungai dan bukit. Pehh berangan.

One Response to “POTRET DIRI”

  1. kakirunner Says:

    salam mr.kR..salam hari lahir..

    kalau ade event tu memang sy org first yg nak register..ehehe

    semoga panjang umur, murah rezeki..sihat slalu dan teruskan aktiviti yg sihat.. amin

Leave a Reply

