NAIK 10 SEN

Minyak ron 97 naik 10 sen lagi, terkini harganya ialah 2.40 sen. Nasib baik umah aku dekat dgn ofis…..abis tu kengkawan yang dok jauh umahnyer camne cite. Yang pakai motor tak kisah tak terasa sangat. Kete baru semua kena pakai minyak jenis ni cos nak jaga enjin. Kete lama boleh gak gasak ron 92. Tukar pakai gas (NGV) kang baru tau….tapi tangki gas boh kat bonet belakang takut meletup lak – perasaan je. Nak isi barang tak leh pulak. Nak isi beskal lagi tak leh.

Pengayuh beca dikelantan tak kisah pun minyak ni nak nek harga. Teksi di Kota Bharu ni boleh bawak atau muat untuk dua orang. Pengayuh beca roda 3 atau Org ggateh teksi ni semuanya dah tua2 belaka. Tambangnya adalah dua riyak Klate aka RM2 saja untuk sekm. Harga minyak nek, mana dia kisah. Tapi beras dan gula naik… baru dia kisah. Kesian…. Walaupun dia tak kisah minyak akan nek tapi tak lama lagi dia akan berkisah jua cos barangan keperluan hidup akan nek jua. Rujukan kisah beca: Rahimidin Zahari , gambar dari all malaysia.info.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: