TAK JOIN

Aku tidak dapat merealisasikan coretan ini kerana puteriku si yayah perlu membuat apoinmen dokter pasal kes lututnya pada hari isnin 30 Mei 2011 di PPUM. Knee injury macam ayahnya kena 20 tahun lampau. Aku kena pasal main bola tapi anak ku kena pasal main netball pulak.

Peristiwa 20 tahun lepas itu memaksa aku berarah kepada corak triathlete pulak di masa ini kerana ianya umpama buat cross training antara bike, swim dan run. Makna kata tidaklah aku belasah run hari2 sebagai membendung kolesterol yang ada. Run sesangat pun boleh membuat cousining knee aku ni lebih menghaus. Sekarang pun dah rasa senggal2an pastinya bukan senggol2an.

Tahun ini puteri aku ni pulak akan berdepan dengan exam besar penentu hala tuju hidup iaitu SPM. Lagi satu sebab aku mengelat dari penyertaan itu ialah kerana tri suit (pakaian khas triathlon) aku tak beli lagi dan yang kedua pula tyre kete perlu ditukar empat bijik sekali….abis tu lebih baik aku berpijak dibumi nyata, ada rezeki dan tenaga lain kali la join pulak.

Bukan nya aku takut pada jelly fish tapi keadaan menjadikan aku begitu. Sorry bebanyak kengkawan yang mana aku dah terjanji nak join lebih2 lagi geng2 adik komando ketika bertemu di Mersing tahun lepas. Menggantikan ATM tri, aku akan join ekiden run bersama Imam, Fendi, Din Kolam dan Asmadi (group otai) dengan nama team “ayam senggol2an” – saja suka suki dan tiada kaitan dengan Mas Idayu berdangdut dengan sebutan senggol2an, cubit2an pegang mike tangan kebelakang mcm pegang eskem….issshhh.

Leave a Reply

