HILANG

Kucin jalanan yang aku jatuh kesian dulu dan aku beri makan feskes kini telah hilang…pergi entah ke mana. Kemanakah “Mamau” gelaran yang diberi oleh si Aina (anak aku) itu telah pergi?…adakah telah ditangkap oleh margastua?…..adakah ditangkap oleh pendatang vietnam?……adakah dia sakit?……adakah dia eksiden?….adakah dia telah pergi ke umah oang lain?….Tiada jawapan dan aku pun tak tahu. Maka tiadalah ngiau..ngiau….ngiau serta tingkah laku sekor kucin. Bagusnya mamau ni dia tak berak kencin merata2. Kini tiadalah lagi bila bukak gate je dia terus meluru kpd tuannya minta simpati tanda lapar. Tiadalah lagi dia kejo mengejo bersama Aina. Tiadalah lagi dia mengeliat bila bangun tido tengahari. Tiadalah lagi aksi kucin….Tiadalah aku membeli feskes lagi.

Leave a Reply

