MEE SOTO

Tetiba aku teringat yang dulu bermula pada tahun 1981 dia berniaga betul2 depan Bangunan Telekom lama. Siapa dia tu…dia tu ialah Hj Husin berniaga mee soto di Menara TM. Hj. dan segala periuk rempah ratus alatan memasak telah pindah ke stall bahagian bawah bangunan TM sejak 6 tahun lepas. Lama dah dia berniaga di situ dan pasti loaded sekarang ni agaknya. Lupa tanya agaknya bape kali dah naik haji oang tua ni. Pelanggan masih ramai tak putus2. Ku lihat 2/3 oang pekerja membantunya.

Ingatan itu telah membawa aku untuk ke sana dan bila sampai mula aku macam hilang ingatan jab…..bedal 2 pinggan mee soto. Lama tak pekena la katakan. Aku jenis makan isinya saje dan kuahnya akau tak hirup seperti kengkawan lain. Rasanya masih sama seperti dedulu jugak. Bila ehh aku nak datang lagi…entah tak tau kerana parking susah sangat kat situ. Mungkin kalau cuti2 naik lrt mungkin best.

2 Responses to “MEE SOTO”

  1. manisah Says:

    pagi2 nampak rainbow terus pekena soto. Tapikanv dekat je ngan UM, boleh datang selalu,la

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: