TAK SIAP2

Tetiba aku terjumpa lukisan ini dalam folio beg ketika hendak mencari sebuah sketsa karikatur yang dilukis oleh rakan semasa dalam studio di usm dulu yang dilukisnya pada tahun 1988. Sah karikatur itu sudah hilang, lain yang aku cari lain pulak yang aku jumpa.

Terjumpa aku sebuah lukisan yang aku lakarkan setelah hampir 10 tahun dahulu yang terbenam dalam beg folio aku. Guna perkataan terbenam macamlah terbenam seperti filem kapal tictanic adanya. Tak siap2 salah siapa…sendiri punya salahlah….sehinggalah aku terjumpa tadi. Saiz 3’x2′ menggunakan charcoal & crayon dengan imej seorang pelari maraton. Lakaran di atas board.

Aku perlu menyiapkan lukisan ini supaya aku beroleh kepuasan dan juga boleh aku pamerkan. Ku panjatkan doa kepada yang maha esa supaya jari jemari aku akan lebih rajin lagi dan beroleh ketenangan untuk menghasilkan lebih banyak karya. Kalau aku tangkap cintan balik dengan painting, akan memanglah aku tak berletih berlari, sikal, berenang dan masuk event pada hujung minggu. Perlukah aku mengucapkan bye…bye pada riadah yang aku buat giler2 sebelum ini. Konfius gak ni, ditelan mati emak, diluahkan mati bapa. Tu arr kalau badan dah penat abis tu camne nak dok studio bilik nak kensentret melukis.

Leave a Reply

