JUMPA GAK

Akhirnya aku berjumpa majalah runner edisi Disember 1987 yang memaparkan gambar Peter Maher Pelari Maraton dari Canada. Tunggang terbalik buku2 kat bilik ni aku kejekan bila aku menyelongkar tadi. Timing terbaik dia ialah 2:12.58 yang dibuat pada tahun 1987 (Ottawa, Canada). Rujukan untuk aku menyudahkan lukisan yang aku post semalam di sini yang tak siap2 selama 10 tahun. Pesal aku lukis gambar ini? Sebab utama ialah aku minat stail lenggok hayunan tangan dan posture badannya. ¬†Lagipun dah tertangguh lama mamat Canada ni. Dia dah tak berlari, cuma dia jadi coach je….Usianya tua setahun dari aku. Aku nak mula melukis ni, tapi celah peha pedih pulak cos petang tadi semasa ran dalam 7k tight yang aku pakai koyak. Jahitannya dah terburai, betul2 kat celah peha. Dulu koyak sikit aku soh tailor repair. Sekarang dah tiba masa luput kut. Lama juga tight adidas ni aku pakai ada kut dalam 4 tahun. Tibalah masa yang benang dia akan mereput jua. Dah koyak mesti nak kena ganti…nengok tu duit lagi. Hobby lari2 ni pun banyak nak pakai duit, tu belum kasut lagi. Pepehal pun aku nak try pakai tight brand solomon pulak lah, tengok amacam.

Leave a Reply

