HAKIM

Acara makan datang lagi dan kali ini disebuah Hotel dekat The Curve, Damansara. Dinner sekolah oang umah. Yang bestnya malam tadi aku tak pepasal disuruh jadi hakim pertandingan pakaian paling glam/glamor (tema glam). Diminta pilih tiga lelaki dan tiga wanita. Had lelaki senang je pilih untuk tempat 1-3 tapi tiba tang wanita susah pulak aku nak memilihnya kerana semua duduk atas kerusi dan tak nampak keseluruhan pakaian. Ramai yang meriah2. Tak kan la aku nak intai sorang2 dari meja ke meja…segan lak nanti.

Jadinya  aku mintak tolong chief waiter kat situ tolong bantu dan akhirnya berjaya. Tapi yang tak best ialah – nak jadi cerita pulak tempat pertama jadi tempat ketiga (terbalik) cos pengerusi majlis silap umum. Salah dengau dari mulut aku. Maklumlah dia busy dgn benda2 lain. Lain aku sebut lain pulak dia tulis. Bila aku komplen dia kata no hal cos ni suka2 lagipun hadiahnya pun sama saje….tak ape lah katanya.

Pemenang (no. 1) tanpa disengajakan itu pakaian yang dipakai malam tu dia jahit sendiri. Pasti Tuhan punya kuasa – dia bersungguh usaha jahit sendiri pastu dia menang. Sayang gambo tak ada nak papar kat sini. Kad jemputan aku tolong designkan.

2 Responses to “HAKIM”

  1. Manisah Says:

    next time leh jadi juri vocal plak..he he

  2. rlans Says:

    oo nyanyi2 tak tak tau

Leave a Reply

