SELESAI DAH

Semalam selesai sudah peperiksaan SPM untuk anak aku. Kertas terakhir dia ialah biologi. Sepanjang tempoh peperiksaan dan tiap kali bila aku jemput pulang tak lah nampak mukanya mencuka tapi lebih suka dan ceria gamaknya.  Selalu kalau muka dia masam tanda dia stress tak boleh jawab. Kali ini ceria…..boleh la jawab agaknya. Alhamdullilah sihat di sepanjang tempoh exam….semalam baru aku benarkan dia makan maggi setelah berpantang untuk beberapa bulan lepas. Bukan aku anti maggi tapi takut kesihatanya terganggu.

SPM sebuah peperiksaan besar dan penting untuk anak2 macam si Yayah ni kerana menentukan arah mana dia akan pergi. Generasi selepas aku…dan perlu lebih bijak dan mavelos dari aku. Sepanjang tempoh membesar untuk sampai ke usia ini – aku kira telah melakukan semampu yang boleh. Sebuah pengorbanan itu bersama mem & keluarga hanya sebagai tanggungjawab serta amanah sahaja dan tidak lah minta dibalas. Begitu juga kepada kengkawan yang lain agaknya. Doaku semoga dia berjaya dengan keputusan yang baik nanti dan dapat meneruskan pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi lagi. Amin…mudah2an.

3 Responses to “SELESAI DAH”

  1. Manisah Says:

    alhamdullilah..daddy daddy cool…

  2. Manisah Says:

    ayah mithali la ..boney m rancak sgt..nak kena joget cam dia nak ke he he..

Leave a Reply

