SEBUAH VIDEO KLIP

Sebuah produksi video mengisi hari-hari cuti ku. Pengalaman semalam di Chin Woo Biathlon aku jadikan sebuah video klip untuk tontonan suka-suka. Sebuah suntingan video itu ialah merangkumi banyak aspek visual seperti illustrasi, typhografi, gambar, dan movie mode diadun dengan kreativiti menjadi sebuah cerita pendek.

Ini hanya semata2 hobby bukan tujuan komersial. Teringin aku nak buat dokumentari seorang runner secara serius tapi tak tau bila hajat aku ni akan tercapai. Aku lah pengarah, akulah editing, akulah yang melukis dan akulah menembak gambo (ada juga di rembat dari kengkawan lain) demi sebuah kenangan. Bukan pula aku ingin menjadi Spielberg, Lucas, Capoolo serta yang lain sinonim dengannya.

Generasi selepas aku juga boleh menonton sambil ketawa sebab ramai yang pandai buat benda macam ini. Generasi sebelum aku pula tidak mampu berbuat demikian kerana tiada teknologi sebegini semasa dahulu. Hanya album gambar sebagai tinggalan mereka…itu pun tak ramai yang ada kerana miskin beli kamera pun tak mampu.

Kni semua sudah berubah dengan hujung jari dan sedikit usaha semua boleh ditonton oleh sesiapa pun didalam muka bumi ini dgn syarat ada tenet.

One Response to “SEBUAH VIDEO KLIP”

  1. Manisah Says:

    kalau dah minat teruskan jgn tunggu2 lagi

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: