AKSI

Aku tengah beraksi mengayuh dari Gombak ke Genting Sempah. Laluan lebih kurang sama macam ke Gap Fraser Hill. Sejuk nyamannya pun sama. Kayuhan naik sekitar 15 kmph. Ketika memulun bukit bertembong dengan ramai rider yang telah pulang dari sasaran memasing. Ada yang jauh dan ada yang dekat.

Kling2 loceng beskal aku petik bila berlaku pertembongan2 itu. Loceng beskal beserta kompas tu aku beli kat Melaka dulu, cuma rm5 je harganya tapi kegunaanya berbaloi2. Naik beskal tak mungkin sesat jadi kompas tu abaikanlah. Ketika perjalanan pulang amat senang sekali tanpa menggunakan banyak tenaga kerana beskal megelunsur menuruni bukit. Tapi tangan sakit mengawasi break.

Singgah sebentar di Pusat Kajian Luar Faks Sains, UM hendak berjumpa dengan member lama bernama Marisi tapi dia tak ada. Gate berkunci hampa lantas aku bersama Reza & Azral melakukan sedikit workout di tempat kediaman oang asli bersebelahan situ. Workout berupa boxing arobic dan circuit training…..berpeluh jugak dibuatnya. Selesai workout dalam 30 minit kami meneruskan perjalanan pulang dengan singgah minum2 disebuah gerai di tepi jalan. Kami berborak2 dengan Kakak si penjual gerai sambil makan rambutan dan minum coke. Laluan yang dilalui itu memang banyak kisah yang menyeramkan terutama kisah kemalangan maut. Pernah dulu sebuah Lori menjunam jatuh dari atas jambatan terhumban ke dalam Sg. Pusu dan mayat sidriver pula jatuh betul2 depan gerai tempat kami singgah minum itu.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: