KE 5 sudah

Kuih2 tako2 yang aku nak beli semalam memang kelas tapi aku menambah beli 4 pulut panggang, 5 kuih lopes, 2 cucuk sata, 2 apam dan 2 kole kacang akhirnya semasa berbuka, bila ku jamah pulut panggang membuatkan aku hampa pulutnya masin dan macam basi, lopes enak ok, apam juga hampa seolah macam cekodok pun ada, sata makanan kegemaran oang2 ganu – ok terbaek dan kole kacang juga best.

Solat di Masjid Bulat makin menarik dgn imamnya membaca surah dgn lancar dan merdu sekali, ku kira dia tahfis. Seperti biasa 8 terawih dan 3 witir sahaja yang aku buat disepanjang ramadan kali ini. Moreh malam tadi kuih kasidah dan tepong talam keladi. Aku menjamah seketul kuih dan setengah gelah teh…enak tak terperi rasanya.

Waktu sahur pula aku paksarela makan oat walaupun ada sambal belacan, ayam kicap dan kari tenggiri dgn minum segelas mineral dan milo. Badan ada rasa macam nak slim sikit….mungkin perasan kut tapi belum timbang lagi.

Subuh tadi aku dikejutkan dengan kes tayar kena pancit. Adik ipar parking depan umah zassss vandalism berlaku dan aku bergegas keluar untuk membantu, tayar meleper bila sampai ke jalan besar. Bahaya suboh gelap macam tadi kepada adik ipar aku ni…lebih2 lagi dia pompuan dan aku harus jadi juru tayar, no hal. Juru tol..oh tidak. Ada dua sebab kes tayar pancit ni iaitu yang pertama ialah dengki pasal tempat parking dia kena ambik seolah macam atok dia bayar bulan2 jalan depan umah tu. Kecik2 tak mau belajar pandai2…tu la pasal jadi low mentality gitu, kes menyusahkan oang bulan baik cenggini.

Kedua pula harus berhati2 kerana mungkin strategi rompakan kerana mereka pancitkan tayar lepas tu bila breakdown zasss rompakn akan berlaku. Kepada kaum wanita ada lebih elok buat iktibar pesanan aku nihhh. Kalau menimpa pada kaum kerabat yang aku kenal dan terserempak dgn aku, insyallah boleh tolong….kesian.

Leave a Reply

