KARYA BARU

Karya terbaru dengan ekpresi sebuah potret dengan cat minyak di atas canvas. Sebuah ilusi dengan jalinan  warna berupa luahan rasa hati dengan bebas tidak terkongkong dengan cara realis. Kebiasaanya lukisan potret wajah/lukisan photo mengekpresikan bahagian terindah pada diri manusia.

Tetapi kini tibalah masa aku perlu lebih bebas meliuk lentuk berus bersama palitan warna. Wah aku terbayang untuk membuat siri2 aktiviti yang aku lalui kini dan sebelumnya dengan gaya ini. Aku terbayang mengekpresi pelari dan triathlon di atas canvas. Alangkah bahagianya ketika karya itu sudah menjadi kenyataan. Sama nikmat ketika aku tiba di garisan penamat di setiap acara perlumbaan yang aku sertai.

Mengenai potret ini pula, acap kali  wajah seseorang yang di lukis mampu menyampaikan banyak kesan dan pesan sekaligus yang dapat divisualkan kepada khalayak. Kecantikan seseorang terekpresikan melalui wajahnya. Berbagai macam emosi manusia seperti kesedihan, kegembiraan, kekecewaan, kemarahan, kebahagiaan, kepasrahan, kepuasan, penderitaan dan lainnya. Dengan komposisi ini juga semua perkara itu digabungkan menjadi satu menjadi sebuah karya.🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: