PAYAH MATI

Payah mati jiwa keras hanya sebuah filem tak ada kena mengena dengan yang hidup atau pun yang telah mati. Genre thriller yang tajuknya suka2 je aku alih bahasakan dari tajuk asal iaitu die hard 1 yang aku tonton di Panggung Cathay KL pada tahun 1989 bersama seorang kawan.🙂

Ramai kengkawan pangkat adek atau pangkat anak pada aku tak tau di mana Panggung Cathay ni. Pangung ini telah menjadi sejarah, telah tiada lagi dan cuma ingatan aku berdua menonton di teres atas (tiket mahal kelas satu beb…cheh eksyen). Perasan masa tu macam John Mclane bersama Holly Gennaro la konon. Lokasi panggung ini ialah ialah kat Jalan Bukit Bintang di belakang

Royale Chulan Hotel.

Siri filem die hard tak pernah aku mis menontonnya, dari pawagam hinggalah era cinemaplex. Filem kisah hero payah nak mati ini macam sesuai pulak dengan jiwa aku. Mungkin sejarah hidup lampau atau memang aku suka filem tembak2 ni. Die hard 1 memang kelas tiada tandingan dengan siri2 selepasnya.

Kini filem die hard 5 akan muncul dengan garapan bantuan spesel efek lebih canggih. Tunggu kemunculannya di awal Januari nanti. Promosi free nampak, tak apa cuma nak share dengan kengkawan lain.🙂

2 Responses to “PAYAH MATI”

  1. roy Says:

    tiket asal ke tu uncle?

Leave a Reply

