NUN JAUH

aina-mrsmPernah aku berangan yang si Aina ni kalau masuk kat sini alangkah bestnya sebab sekolah ni cantik di balik bukit juga top 5 dalam Msia….oang kata. Sebagai sebuah pulau pelancongan tersohor dan atas idea Tun Mahathir maka tertubuhlah ia pada tahun 1990. Teringat aku dulu dalam 5 tahun lepas masa tu dia dalam darjah 1, sambil memandu aku berseloroh dengannya “masuk sini belajar rajin2 dan boleh geng dengan kengkawan pandai”.

Allah swt yang menentukan segalanya. Iaitu setelah dia menghadirkan diri sesi temuduga di Serting tempoh hari maka dia berjaya menjadi warga Langkawi dengan mengikut program International General Certificate of Secondary Education (IGCSE). Tough ni jangan memain, tak perform leh kena buang. 1st Check point kena exam pada Tingkatan 2 pastu 2nd check point pada Tingkatan 4, exam paper beli dari Cambridge. Mahal jugak reganya. Dah macam event trail running la pulak ada check2 point🙂. Nampak gaya kerap la aku gi sana nak memantau. Seharian di sana semalam uruskan pendaftran dan tak sempat nak jenjalan pasal perlu balik segera. Nak save konon aku sewa wira lama, 70 hengget sehari setongah tapi bau taxi kete ni, power window dan aircon pun dah mcm tak betul.

SMS aku diterima dari MARA minggu lepas iaitu seminggu sebelum pendaftran. Kelam kelibut jugak buat persiapan untuk hantar dia kesana dan nasib baik Makciknya dan si Yayah dapat membantu sama. Sambil menunggu flight tiba, aku sketch lakaran untuknya sempena kejayaannya ke sana dan mana lah tau satu hari nanti boleh jadi pilot ke, engineeer ke atau lain2 yang boleh menyumbang bakti pada Negara dan keluarga.

aeroplane-sketch

One Response to “NUN JAUH”

  1. sweetmanis Says:

    congratz n gud luck for your dotter

Leave a Reply

