AKHIRNYA

pic 2Cukuplah sekali aku merasa belari sejauh 42km. Memang aku tak tertanggung dengan jarak jauh ini dengan weight 77kg dan screw yang dah longgar sana dan sini. Walau begitu ku gagahkan jua.

KLM adalah hari raya untuk semua yang bergelar runners. Raikanlah dengan jiwa, ambil lah bahagian tidak kira apa jua jaraknya. Marathon telah menemukan manusia yang bergelar pelari tidak mengira batas usia gender dan kaum. Marathon ejen perpaduan. Marathon memang tangkap leleh.

Marathon menempuh era kemodenan dan manusia belari semakin laju tapi aku tetap slow dan terus slow. Keputusan dengan timing cip beserta sistem digital dilaksana begitu cemerlang oleh penganjur. Namun masih ada juga kutu yang cuba keliwon. Walau apa pun dunia kini dengan segala macam gajet dapat menyaksikan keputusan, gambar, perbandingan di antara pelari2 begitu pantas sekali. Wow sangat awesome.

Aku turut meraikannya..ok, walaupun pada mulanya was2 sama ada dns, KLM 2dq ataupun dnf berlegar dlm fikiran.Tambang teksi pun dah stand bye dalam spelt belt.  Akhirnya aku berjaya juga melintas ke garisan penamat dengan masa 4:50minit. Hari ahad lepas dalam kenangan untuk tatapan anak cucu walaupun menggunakan bib En. Aziz Jantan. Musle pain di bahagian peha bermula pada jarak 25km lagi dan aku terpaksa memperlahankan kadar pace. Masih berkata dalam hati “kalau buat sub4 kan ke best”….wasalam

Leave a Reply

